برای کشت نشایی چغندر در کردستان سه میلیارد ریال اعتبار تخصیص شد


برای کشت نشایی چغندر در کردستان سه میلیارد ریال اعتبار تخصیص شد

خبرگزاری آریا – سنندج – مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه کشت نشایی چغندر در اراضی مستعد این استان حدود سه میلیارد ریال اعتبار دارد.

مهدی فتحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای کاهش هزینه های تولید چغندر قند و مصرف آب، حدود ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان های سقز، قروه و دهگلان به صورت نشایی کشت می شود که برای اجرای آن سه میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه سعی می شود تا حد امکان نشاهای مورد نیاز مزارع در داخل استان تامین شود، افزود: خزانه کشت نشایی چغندر قند در روستای صاحب شهرستان سقز در سطح پنج هزار متر مربع ایجاد شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: نشاهای آماده شده در این خزانه اوایل خرداد سال جاری برای کشت در سطح ۱۰ هکتار به مزارع بهره برداران منتقل می شود.
فتحی یادآور شد: این نشاها به صورت توپی و رایگان در اختیار بهره برداران قرار می گیرد و کاهش تلفات نشاها پس از کاشت از جمله مزایای توزیع توپی (ریشه به همراه خاک) آنها است.
وی گفت: سال گذشته نشاهای مورد نیاز کشاورزان از کشت و صنعت جوین خراسان به کردستان حمل شده بود که در نظر داریم این اقدام در سال جاری نیز به حد مورد نیاز انجام شود.
استان کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

برچسپ ها:

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تلفن :

09120237785

ایمیل :

-

آدرس :

آذربایجان غربی - شهرستان بوکان